Momenteel in ontwikkeling en zelfs in de testfase voor toekomstige beschikbaarheid. Een volledig nieuwe vervangingsmodule (NEDC) voor uw Volvo Penta motor, uitgerust met EDC (Electronic Diesel Control).
Momenteel in ontwikkeling en zelfs in de testfase voor toekomstige beschikbaarheid. Een volledig nieuwe vervangingsmodule (NEDC) voor uw Volvo Penta motor, uitgerust met EDC (Electronic Diesel Control).
In Q2 van 2021 heb ik een volledige ombouw gerealiseerd van een dubbele motorinstallatie TAMD73P-A 24V met dubbele stuurstand. De volledige EDC-installatie is daarbij verwijderd, zodat er geen afhankelijkheid meer is van de Volvo Penta ECU. Wat behouden bleef zijn de knoppenpanelen, instrumenten, alarmen en gashendels op beide stuurstanden. De brandstofpomp kreeg een nieuwe elektronische regelaar die samenwerkt met een J1939 ECU. De signalen van de stuurstand worden via een DCU (Diesel Control Unit) doorgestuurd naar de verschillende alarmen, circuits (waaronder de keerkoppeling) en de ECU via het CAN-busprotocol.
De gebruikte componenten zijn afkomstig uit de beroepsvaart en zorgen ervoor dat de klant weer kan rekenen op een betrouwbare motor- en keerkoppelingbesturing. De afstelling van de circuits leverde nog de nodige hoofdbrekens op, maar uiteindelijk draait het geheel uitstekend!